کد خبر: ۵۹۴۶
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

زیارت کربلا، پاداش حفظ قرآن

ملیکا محمد‌دوست به‌عنوان کوچک‌ترین حافظ قرآن، رتبه ممتاز را به دست می‌آورد و سفر به کربلا را جایزه می‌گیرد.

ملیکا محمد‌دوست که برای ورود به پایه هفتم آماده می‌شود، از چهار‌سالگی حفظ قرآن را شروع کرد. قبل از شروع مدرسه موفق به حفظ بیست‌و‌چهار جزء قرآن شد و کار حفظ را در دوره اول ابتدایی پی گرفت و تا پایان تابستان آن سال تحصیلی، حافظ کل قرآن شد.

این اتفاق مبارک برایش موفقیت‌های پی‌درپی به‌دنبال داشت. کسب هفت‌رتبه استانی و یک‌رتبه ممتاز کشوری، حاصل انس نوجوان محله فجر با قرآن است. در‌این‌میان، نتیجه رقابت سال‌۱۳۹۸ که اداره اوقاف آن را برگزار کرد، خیلی به دلش نشسته است.


پیشرفت در جامعه‌القرآن

ملیکا از زمانی می‌گوید که مادرش او را باردار بوده و تصمیم قشنگی گرفته است؛ «مادرم با تأثیر از یک برنامه تلویزیونی که درباره چگونگی تربیت شهید‌مطهری بود، تلاوت قرآن را در زمان بارداری شروع کرد. او در طول نُه‌ماه حاملگی، قرآن می‌خواند. به نظرم این موضوع در علاقه‌مند‌شدن من به قرآن بی‌تأثیر نیست و البته او در ادامه راه هم خیلی کمکم کرد.»

ملیکا تعریف می‌کند: ماجرا از زمانی شروع شد که پسر‌عمه‌ام میهمان خانه ما بود و شروع به خواندن سوره حمد از حفظ کرد. آن زمان به کلاس اول می‌رفت. من خیلی کوچک بودم و می‌دیدم او چقدر خوب سوره را می‌خواند. به مادرم گفتم به من هم یاد بدهد و این‌طور بود که حفظ قرآن را شروع کردم و مادرم چهارده‌سوره کوچک را به من آموخت. او از همان کودکی، کار را زیر‌نظر استادان قرآنی شروع کرد.

خودش دراین‌باره می‌گوید: چون مادرم به اصوات و لحن عربی مسلط نبود، تصمیم گرفت در یک مجموعه قرآنی ثبت‌نامم کند؛ به‌همین‌دلیل به جامعه‌القرآن در نزدیک حرم رفتیم، اما چون کمتر از چهار سال داشتم، ثبت‌نامم نکردند. من بیشتر به‌خاطر اسباب‌بازی‌ها و فضای جالبی که در آن محیط برای بازی وجود داشت، اصرار کردم آنجا بمانم.

بالاخره آن‌ها هم قبول کردند و کار حفظ قرآن را ادامه دادم و قبل از کلاس اول، ۲۴ جزء حفظ کردم. مادرم در مرور و تثبیت جزء‌های حفظ‌شده کمکم می‌کرد.

حفظ و تلاوت زیبای ملیکا در مدرسه، توجه کادر آموزشی مدرسه را هم جلب می‌کند و به‌همین‌دلیل او را به شرکت در رقابت‌های مختلف تشویق می‌کنند. پیروزی در این مسابقات، انگیزه‌اش را بیشتر می‌کند و می‌گوید: مقام‌های استانی بسیاری دارم و به‌خاطر آن‌ها بسیار خوشحالم، اما مسابقات سراسری اوقاف که سال‌۱۳۹۸ برگزار شد، برایم خیلی خاطره‌انگیز است.

به‌عنوان کوچک‌ترین حافظ قرآن، رتبه ممتاز را به دست آوردم و جایزه‌اش سفر به کربلا بود. مادرم با هزینه شخصی با من همراه شد و این سفر خیلی خوش گذشت.

همراهی مادر در برگزاری کلاس‌های قرآنی

یکی از اثرگذارترین افراد زندگی ملیکا مادرش است که کلاس‌های آموزش قرآن را در خانه برگزار می‌کند. اوقات فراغت تابستان هم برای او فرصت مناسبی است تا بیشتر یاد بگیرد. البته او مادرش را در آموزش به دیگران همراهی می‌کند. صبوری و آرامش از ویژگی‌های نوجوان محله وحید است و اعتقاد دارد به‌عنوان حافظ قرآن باید خیلی مراقب رفتارش باشد.

ارسال نظر